Poniżej kilka przykładów zadań, które często przedsiębiorcy i właściciele zlecają specjalistom.
Powyższe zadania mogą być jeszcze delegowane w dwóch wymiarach:
Oto przykład ,przy którym warto zastanowić się, jak można wykorzystać outsourcing w sposób selektywny, tzn. taki, w którym mocno specjalistyczne zadania są realizowane poza firmą.
Przykład:
Przykładowym procesem, który występuje we wszystkich przedsiębiorstwach i może być realizowany przez podmiot zewnętrzny, jest wprowadzanie i księgowanie faktur zakupowych.
opis:
Miesięcznie firma otrzymuje od kilkudziesięciu do nawet kilku tysięcy faktury od dostawców. Dane z dokumentów muszą zostać wprowadzone do systemu, zarówno po to, aby odbył się proces jej dekretacji (wokrflow), jak i po to, aby ją zaksięgować.
problem:
Dedykowany do tego pracownik robi to ręcznie, jednak ta praca może być dla niego monotonna i nużąca. Ponadto w dziale finansowym firmy czeka na niego wiele zadań, znacznie ciekawszych i bardziej rozwijających. Wyzwanie: pracownik przepisywał dane z jednej faktury do systemu. Dziennie był w stanie zaksięgować nie więcej niż kilkadziesiąt faktur. Pracując na cały etat nie był w stanie obsłużyć wszystkich faktur - w efekcie rosły zaległości oraz frustracja pracownika.
rozwiązanie:
Wszystkie te czynności mogą być realizowane przy użyciu firmy zewnętrznej, która do realizacji tego zadania wykorzysta system OCR i wirtualnego pracownika, czyli robota księgowego.
Roboty przejmują powtarzalne, wolumenowe procesy i dają możliwość rozwoju pracowników w bardziej zaawansowanych obszarach funkcjonowania przedsiębiorstwa. Pozwalają również na oszczędności kosztów pracy oraz zmniejszają ryzyko powstawania błędów.
Dlaczego przedsiębiorstwa korzystają z zewnętrznych dostawców?
To są ogólne korzyści, które przedsiębiorstwo zyskuje korzystając z firmy zewnętrznej.
Przeanalizujmy jeszcze, jakie potrzeby strategiczne zostaną zaspokojone, jeśli zdecydujemy się na współpracę z firmą outsourcingową. A są nimi:
Jako dostawcy rozwiązań outsourcingowych często obserwujemy skłonność do niezlecania usług na zewnątrz. Przedsiębiorcy liczą, że w ten sposób zaoszczędzą lub wręcz zarobią więcej. Nie biorą jednak pod uwagę faktu, że może się okazać, iż jakość realizowanych samodzielnie procesów specjalistycznych może być dużo niższa niż zleconych firmie zewnętrznej. Dodatkowo partner może zapewnić doradztwo eksperckie czy dodatkowe szkolenia. Warto wszystkie te elementy wziąć pod uwagę opracowując strategię działania firmy.
Ewa Piotrowska, dyrektor handlowy. Od 19 lat doradza klientom biznesowym, zarządom i prezesom - jak rozwijać firmy w oparciu o najnowsze rozwiązania technologiczne i procesowe. Obecnie zarządza sprzedażą i kreuje nowe produkty usprawniające back office organizacji.
Do każdego klienta podchodzi indywidualnie, analizując potrzeby firmy i proponując optymalne na dane moment rozwiązanie. Zwolenniczka automatyzacji powtarzalnych procesów przy wsparciu technologii RPA, porządkowania i optymalizacji procesów biznesowych oraz specjalizacji firm na core biznesie.
Chcesz zadać nam pytanie lub dowiedzieć się więcej - napisz do nas: bpo@impel.pl